رباتیک

ربات خلبان MIT با واکنش سریع

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

اخیراً MIT یک ربات ساخته است که میتواند عکس‌العمل سریعی همانند آنچه که یک خلبان انجام میدهد را داشته باشد. در این باره ما در چالش ربات های darpa نیز چیزهایی شنیده بودیم.

اخیراً MIT یک ربات ساخته است که میتواند عکس‌العمل سریعی همانند آنچه که یک خلبان انجام میدهد را داشته باشد. در این باره ما در چالش ربات های darpa نیز چیزهایی شنیده بودیم.

یکی از میت های این ربات این است که در ماموریت های خطرناک میتواند جای انسان را گرفته و به وسیله انسان از راه دور کنترل شود. از مزیت‌های این ربات میتوان به عکس‌العمل سریع آن و انتقال سریع دستورات نام برد که نقطه قوتی برای این ربات است. نام این ربات hermes است و همانند انسان‌ها حرکاتی طبیعی و بهتر از ربات های دیگر دارد. دلیل این سرعت را میتواند متصل بودنش به یک انسان برای جرکات نام برد. هرمس یک ربات غول آسا نیست و خلبان نیازی ندارد تا برای کنترل آن به درون آن رفته و بنشیند. بلکه تنها کافی است تا انسان و ربات به وسیله دستگاه‌هایی با هم ارتباط داشته و ربات حرکات انسان را تقلید کند. مهندسان مکانیک این ربات را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که حتی انگستان دست خود را هم میتواند حرکت دهد برای انتقال این حرکات فقط نیاز داریم تا یک جوی استیک را حرکت دهیم. همانظور که میدانید ماشین‌ها از انسان‌ها سخت جان تر هستند و میتوانند برای ماموریت های سخت تر استفاده شوند و آسیب ها کمتری ببینند و همچنین میتوانند برای ماموریت های شناسایی و جست‌و‌جو استفاده شوند. امیداریم در آینده‌ای نزدیک از ربات ها برای این قبیل کارها استفاده شود و جان انسان‌هایی که در ماموریت های سخت فعالیت دارند حفظ شوند.

هنوز معلوم نیس که این ربات چه موقعی به کار گرفته خواهد شد ولی در حال حاضر در حال گذراندن تست هایی برای عکس العمل ها و فرامینی است که به آن ارسال میشود. نظر شما در باره این ربات چیست؟ آیا مشاغلی مثل خلبانی آسان تر نمیشوند؟

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه