سخت افزار مدارهای الکترونیک

روتر RT-Ac5300U ایسوس؛قدرتی متناسب با طراحی

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

در نمایشگاه IFA امسال شاهد لپ تا پ ها و تلویزیون‌ها و سایر وسایل هوشمند بودیم که همگی نیازی مبرم به اینترنت داشتند. حال تمامی این دستگاه هارا چگونه باید به اینترنت متصل کرد؟ ایسوس روتر هشت پای خود را به شما تقدیم میکند

در نمایشگاه IFA امسال شاهد لپتاپ ها و تلویزیون‌ها و سایر وسایل هوشمند بودیم که همگی نیازی مبرم به اینترنت داشتند. حال تمامی این دستگاه هارا چگونه باید به اینترنت متصل کرد؟

ایسوس برای شما پاسخ خوبی دارد. روتر جدید ایسوس به رؤیاهای شما (شاید هم کابوس ها) واقعیت خواهد بخشید. مدل RT-AC5300U که شاهکار جدید این کمپانی محسوب می‌شود اخیراً معرفی شده است. ایسوس مدعی شده که این محصول سریعترین روتر موجود در بازار است. شاید با نگاه کردن به قیافه خشن آن هم بتوان به این واقعیت پی برد که این روتر با ۸ آنتن چقدر قدرتمند است. تمامی قدرتی که برای استریم کردن نیاز دارید و همچنین پهنای باند بسیار بالا برای استفاده چندین دستگاه به وسیله این روتر فراهم خواهد شد.

vs09-02_1251cxs-2.0

مشخصات این دستگاه را در زیر برای شما جمع آوری کرده‌ایم :

– Chipset : BCM4709+BCM4366(2.4G) + 2 x BCM4366(5G)

– Memory : 128 MB Flash & 256 MB DDR3 RAM

– Antenna : 8 x External dual-band detachable Antennas

– Frequency : 2.4 and 5 GHz (concurrent)

– Data rate : b: up to 11 Mbps, a/g: up to 54 Mbps, n: up to 600 Mbps, TurboQAM (2.4GHz): up to 1 Gbps, AC: 2 x 2.167 Gbps

Interface : 1 x RJ45 WAN, 4 x Gigabit LAN, 1 x USB 3.0, 1 x USB 2.0

– Button : Power, Reset, WPS

vs09-02_1253cxs.0

روتر مورد نظر یک روتر ۴*۴ است این یعنی شما چهار آنتن با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز دارید و ۴ آنتن دیگر نیز با فرکانس ۵ گیگاهرتز کار خواهند کرد. به گفته ایسوس کانال ۲٫۴ گیگاهرتزی سرعت انتقال اطلاعاتی تا حداکثر ۱ گیگابیت بر ثانیه دارد در حالی که کانال ۵ گیگاهرتزی با سرعت انتقال خارق‌العاده ۲٫۱۶۷ گیگابیت بر ثانیه پذیرای دستگاه‌های شما خواهد بود. برای آن‌هایی که اهل حساب و کتاب هستند باید بگوییم که ۳ کانال این روتر که متشکل از یک کانال ۲٫۴ و دو کانال ۵ گیگاهرتزی باشد سرعتی معادل ۵٫۳۳۴ گیگابیت بر ثانیه برای شما فراهم میکند که این رقم برای مدل دستگاه که ۵۳۰۰ است قرار داده شده است. شما احتمالاً هیچ‌گاه چنین سرعتی را تجربه نکرده‌اید (و نخواهید کرد). اما این پهنای باند و سرعت عظیم با توجه به رشد روز افزون سیستم‌ها و نیاز آنهابه اینترنت پر سرعت تر ممکن است در آینده بیشتر به کار بیاید .

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه