سخت افزار مدارهای الکترونیک

سامسونگ ۳ SSD پرسرعت ۳D vnand را معرفی میکند

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

سامسونگ در حال ساخت ۳ حافظه پرسرعت ssd است که برپایه تکنولوژی حافظه فلش سه بعدی vertical nand (v-nand) ساخته شده اند.

سامسونگ در حال ساخت ۳ حافظه پرسرعت ssd است که برپایه تکنولوژی حافظه فلش سه بعدی vertical nand (v-nand) ساخته شده اند. مدل PM953 در دو نوع m.2 و ۲٫۵ اینچی در دسترسی است.و همچنین در مدل کوچکتر شما حق انتخاب بین ۴۸۰ یا ۹۶۰ گیگ را دارید. اما در مدل بزرگ به جز دو حافظه ۴۸۰ یا ۹۶۰ یک مدل ۱٫۹۲ ترابایتی نیز موجود است. مدل PM1633 نیز آخرین نسل ssd های SAS سامسونگ است که ۲٫۵ اینچ اندازه دارد و سرعت انتقال اطلاعات در آن به ۱۲ گیگابایت بر ثانیه میرسد. این مدل نیز در ظرفیت‌های ۴۸۰ و ۹۶۰ گیگابایت و ۱٫۹۲ و ۳٫۸۴ ترابایت عرضه میشود. سامسونگ میگوید که سرعت خواندن و نوشتن این درایو ها بین ۱۶۰۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰۰ IO در ثانیه متغیر میباشد که بر این اساس سرعت درایو ذکر شده ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ مگابایت بر ثانیه میباشد.

آخرین محصول که البته ضعیف هم نیس مدل PM1725 است که در نوع خود خارق‌العاده است. این درایو مدل hhhl است که یعنی وزن و اندازه آن نسبت به بقیه دیسک ها نصف شده است. مدل PM1725 دارای ۳٫۲ ترابایت حافظه است که در حال کامل یا عظیم الجثه خود این عدد به ۶٫۴ ترابایت میرسد؟ به نظرتان کافی است؟ چقدر اطلاعات دارید تا این هارد را پر کنید؟ این درایو به شما سرعت خواندنی تا ۱۰۰۰۰۰۰ IO و سرعت نوشتن ۱۲۰۰۰۰ IO در ثانیه را میدهد همچنان سرعت خواندن اطلاعات در آن ۵۵۰۰ مگابایت بر ثانیه و نوشتن پی در پی آن ۱۸۰۰ مگابایت بر ثانیه است ؛ اگر شما کمی درباره حافظه ها و سرع های خواندن و نوشتن آن‌ها تحقیق کنید آنوقت خواهید فهمید که این میزان از سرعت چقدر زیاد است و نسبت به حافظه های قبلی چه پیشرفت بزرگی حاصل شده است. این درایور ها فعلاً برای کاربران خاص طراحی شده‌اند و به فروش عمده نرسیده اند.

samsung-ssd

با روند پیشرفت روز افزون حافظه های کامپیوتری میتوان روزی را پیش‌بینی کرد که دیگر رم از سیستم‌ها حذف شده و تمامی برنامه‌ها بر روی هارد در حال اجرا باشند و با کلیک بر روی آن‌ها فقط پس از یک لحظه برنامه فراخوانی شده و آماده کار می‌شوند. به نظر میرسد این تحول ها آنقدر عظیم باشند که دنیای اطراف مارا حتی تلفن‌های همراهی را که با کمبود رم و سرعت محدود شده اند دگرگون خواهند کرد. نظر شما چیست آیا روزی خواهد رسید که از کمبود رم سیستم‌ها و کندی برنامه‌ها خلاص شویم؟

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۲ دیدگاه