اپلیکیشن رباتیک

سیری به زودی از پیام‌های صوتی شما رونویسی میکند

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

اپل در حال کار کردن بر روی قابلیت جدیدی است که به سیری اجازه میدهد تا از روی پیام‌های صوتی و تماس های تلفنی شما یک نسخه رونوشت تهیه کند.

اپل در حال کار کردن بر روی قابلیت جدیدی است که به سیری اجازه میدهد تا از روی پیام‌های صوتی و تماس های تلفنی شما یک نسخه رونوشت تهیه کند. این شرکت به اینکه این سرویس را قرار است به تقلید از سرویس های صوتی و تصویری موجود بر روی icloud راه اندازی کنند اشره کرده است. برای مثال پخش کردن صدای از پیش ضبط شده شما وقتی که شما نمیتوانید به تماس گیرنده پاسخ دهید یکی از کاربرد های این سرویس است.

siri

سیری همچنین کار های روزمره شما را نیز انجام خواهد داد و این در آینده یک کار کاملاً عادی به نظر خواهد رسید و با افزوده شدن دستیار دیجیتالی به هریک از تولیدات تولید کنندگان برتر و مطرح گجت ها شاید بتوان گفت در آینده مقداری از کارها به این دستایار ها سپرده شده و دروقت انسان نیز صرفه جویی خواهد شد. این سرویس به شما اجازه خواهد داد که به افرادی که از قبل مشخص کرده‌اید محل شما و یا دلیل اینکه نمیتوانید در آن زمان به تلفن پاسخ دهید را خواهد گفت. باز هم اشاره میکنیم که در این باره از شما اجازه و سترسی خواهد گرفت. این سرویس بیشتر به این صورت کار خواهد کرد که پیام‌های صوتی را به متن تبدیل کند ولی کمی ابهام وجود دارد که آیا سیستم نیازمند پشتیبانی توسط انسان نیست؟ و آیا پیام‌های تبدیل شده کاملاً امن و سری میمانند؟

در حال حاضر این قابلیت اپل که متن ها را نیز توسط icloud بک آپ خواهد گرفت در کشور های خاص و توسط اپراتور های اندکی اجرا شده‌اند.همچنین معلوم نیست که آیا این سرویس به صورت رایگان ارائه خواهد شد یا مبلغی ماهانه برای خدمات آن از کاربر دریافت میشود؟ به نظر ایده خوبی میرسد ولی هنوز هم بعضی‌ها هستند که عاشق پیام‌های صوتی باشند و نتوانند از آن‌ها رو برگردانند. در حال حاضر اپل در حال تست های متوالی رپی این سرویس است و اگر این سرویس با موفقیت آزمایشه هایش را پشت سر گذاشت و توسط کاربران نیز پذیرفته شد احتمال می‌رود که ر سال آینده و همراه با ios نسخه ۱۰ به دستگاه‌های اپل وارد شود.

 

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه