تکنولوژی رباتیک

فیس بوک اینترنت را با هواپیما به تمامی نقاط جهان می فرستد

فیس بوک اینترنت را با هواپیما به تمامی نقاط جهان می فرستد-دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

فیس بوک امروزه در سراسر دنیا به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی  قرار گرفته است. فیس بوک اینترنت را با هواپیما به تمامی نقاط جهان می فرستد . این غول رسانه ای اجتماعی در نظر دارد که اینترنت بی سیم را از طریق آسمان با استفاده از Aquila به تمام دنیا برساند. Aquila یک هواپیما در مقیاس کامل  یک هواپیما است که می تواند اینترنت بی سیم را توسط لیزرها پخش کند.

موسس فیس بوک، مارک زوکربرگ (Mark Zuckerberg) در باره کامل شدن Aquila صحبت کرد و اعلام کرد از این به بعد فیس بوک را با Aquila پست خواهیم کرد.

کمی در مورد استفاده اسم Aquila توضیح دهیم این اسم از جنگ اساطیری یونان و روم آمده است که از صورت فلکی آسمان شمالی و پرنده صائقه زنوس این اسم ریشه می گیرد.

این هواپیما با انرژی خورشیدی کار می کند و وزن آن کمتر از یک ماشین است. طول بالهای این هواپیما همانند یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ است.

Aquila در واقع بخشی از پروژه فیس بوک در خصوص پروژه Internet.org را با هدف ارائه دسترسی به اینترنت مقرون به صرفه برای جوامع مختلف در سراسر جهان را تشکیل می دهد. زوکر برگ در این مورد چنین می گوید:” تلاش برای این کار بسیار مهم است زیرا در حال حاضر در جهان حوالی ۱۰ % از جمعیت دنیا بدون زیرساخت اینترنت در زندگی می باشند و از داشتن اینترنت محروم هستند.”

آمار گیری از پخش اینترنت بی سیم توسط هواپیما Aquila به طرز حیرت آوری است و نشان می دهد که این هواپیما دارای هنر و صنعت دقیقی است. هواپیما Aquila قادر است که به نقطهایی به اندازه یک سکه در فاصله ۱۶ کیلومتری بالاتر از آن نقطه ها اینترنت را با سرعت ۱۰ گیگابایت در هرثانیه بفرستد.

مهندسان در یک فیلم تبلیغی اعلام کرده اند که هواپیمای بدون سرنشین در بالای زمین در بین ۱۸٫۳ و ۲۷٫۴ کیلومتر (۶۰۰۰۰ و ۹۰۰۰۰ فوت) می تواند برای مدت ۳ ماه پرواز کند.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه