قطعات الکترونیک

پرورش خلاقیت در فرزندان شما

پرورش خلاقیت در فرزندان-دیجی اسپارت
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

خلاقیت

یکی از مهمترین منابع اقتصادی از قرن بیست و یکم است. گری(Gary Gute)استادیار مطالعات خانواده در دانشگاه آییوای شمالی  و مدیر مرکز زندگی خلاق عقیده دارد افرادی که خلاق هستند نه تنها در برابر رویارویی با مشکلات روحیه بهتری دارند بلکه در حل مشکلات نسبت به مردم عادی راه حل بهتری را برای حل مشکل دارند.

کافمن ،استاد روانشناسی آموزشی در دانشگاه کانتیکات می گوید ” برای کار در شرکت ، افراد با خلاقیت بیشتر می توانند با شغل خود شادباشندو درکسب و کار موفق باشند ” او بر این عقیده است که افراد با خلاقیت به خاطر انعطاف پذیر بودن در خلق وخو شادتر هستند و این یک نکته مثبت است .

خوشبختانه، ایجاد خلافیت در کودکان آسان است. خلاقیت در وسیعترین معنا همان کارهای طبیعی برای پرورش فرزندان است : سوال پرسیدن ،کشف وساخت چیزهای جدید با اسباب بازی ها ،افکار تخیلی، بداهه نوازی در موسیقی و حتی اشتباهاتی که روزانه می کنند.

راشل Rachelle Doorley طراح یک وب سایت هنر و علم برای فعالیت کودکان است .

فلسفه او : تنها راه برای موفق شدن ، این است که شکست رو به جلو داشته باشید . شکست رو به جلو به این معنی است که نگاه ما به شکست این باشد که فرصتی است برای رشد کردن و راهی روبه جلو برای رسیدن به موفقیت.افراد خلاق ریسک پذیری بیشتر برای این کار دارند.

چند نکته از ایدهای الهام بخش راشل

  • کودکان و نوجوانان  را به کارها وپروژه های عملی دعوت کنید
  • مداد پاکن را از دسترس فرزندانتان خارج کنید .او باید راه حلی برای اشتباه خود داشته باشد.
  • برای کودکان از وسایل بازی که دارای لامپهایی در حالت چشمک زن هستند استفاده کنید .
  • با دانشجو کیت می توانید با پای کوچک فرزندتان گامهای بزرگ برای خلاقیت آنها بردارید!!

من از ایده راشل استفاده می کنم و برای شما پیشنهادهای دارم :

 با وسایل بسیار ابتدایی می توانید برای آنها یک آزمایشگاه کوچک درست کنید و با راههای متفاوت و آزمایشهای متفاوت آنها را تشویق به ساختن چیزهایی که در ذهن خود هستند بکنید .سخت نیست کافیست شما هم کمی خلاق باشید با یک قیچی کاغذ بر و یک کاغذ می توانید چندین مهارت را در فرزندتان ایجاد کنید با حرکت قیچی مهارت حرکتی دستان فرزندتان نیز بهبود پیدا می کند .

با تهیه وسایلی بسیار ساده و ارزان مانند کیت می توانید آنها را ترغیب برای انجام پروژه های عملی کنید. کیت ها در پروش ذهن فرزندتان بسیار موثر است و خلاقیت را در آنها پرورش می دهد. کیت الکترونیکی نه تنها خطری برای کودکان شما ندارد بلکه کار با هویه و لحیم کاری باعث می شود فرزندتان دقت و تمرکزشان قوی شود و از طرف دیگر نمی توانند از پاک کن استفاده کنند!! بله کار با هویه اگر اشتباه انجام شود کیت درست کار نمی کند .

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه