رباتیک

پهپاد مغناطیسی با قطعات جدا شونده

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

همه ی ما در کودکی اسباب‌بازی هایی داشتیم که از هم جدا میشدند. و شاید مدل های خاصی را دیده ایم که هنگامی که از هم جدا می‌شوند تبدیل به اسباب بازی کوچک تری خواهند شد. پهپادی که در این مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت یکی از همین مدل ها است با دیجی اسپارک همراه باشید . یک دوربین ۴k که به تعدادی از پروانه ها به وسیله آهنربا متصل شده تا آن را به پرواز در بیاورند. به شما اجازه میدهد تا با آن کارهای جالبی بکنید بدون آنکه آسیب جدی به بدنه آن وارد شود.

طراحی جالب این پهپاد باعث شده است تا یک پهپاد وق العاده انعطاف پذیر و قابل حمل داشته باشیم. کاربران فقط بایدبدنه اصلی را نگه داشته و پروانه ها را به آن متصل کنند. سپس همه ی آن‌ها را در کوله پشتی خود قرار دهید. محافظ های موتور این پهپاد به جلوگیری از آسیب دیدن پروانه ها و همچنین بریدن اجسام اطراف خود کمک میکنند و باعث امنیت و استحکام بیشتر پهپاد خواهند شد.

snap-drone-uav-7@2x

سر چرخان ۲ محوره دوربین فیلم‌هایی با کیفیت ۴k و ۳۰ فریم بر ثانیه را ضبط میکند و از یک سنسور sony exmor imx 377 با اندازه ۱٫۲٫۳ اینچ استفاده میکند. حالت اسلوموشن نیز برای دوربین آن در نظر گرفته شده است که کیفیت‌های ۱۰۸۰ و ۷۲۰p را ساپورت میکند. کیفیت این دوربین ۱۲ مگاپیکسل است و ویدئو های ضبط شده در آن بر روی یک میکرو اس دی ذخیره خواهد شد.سیستم ویدئو در لحظه این پهپاد نیز امکان مشاهده ویدئو هارا به صورت زنده با کیفیت ۷۲۰p بر روی تلفن هوشمند شما میدهد.

کاربران همچنین میتوانند این پهپاد را به وسیله تلفن‌های ios و اندروید خود کنترل کنند به علاوه اینکه میتوانند برای پهپاد خود برنامه‌های شخصی سازی شده بنویسند. هنگامی که این پهپاد د حالت کنترل از راه دور دارد WiFi آن تا ۱۵۰ متر جوابگوی شماست. اما این مقدار میتواند به ۱۵۰۰ متر افزایش پیدا کند که یکی از گزینه های اضافی پهپاد محسوب میشود.

snap-drone-uav-5

باتری ۵۰۰ گرمی و ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعتی این پهپاد از نوع لیتیوم یون است و ولتاژ ۱۱٫۱ را ارائه میدهد که برای ۲۰ دقیقه پرواز با این پهپاد کافی است.

از دیگر امکانات این پهپاد میتوان به دارای بودن GPS وجهت یابی آن اشاره کرد. عمل‌کرد برگشت به خانه این پهپاد و سنسور التراسونیک آن باعث جلوگیری از برخورد پهپاد با موانع شده و همچنین میتوان آن را به صورت دوربرد و با اینترنت کنترل کرد.

پهپاد snap drone را میتوان با قیمت ۸۹۵ دلار به صپرت پیش سفارش خریداری کرد و قیمت نهایی آن برابر با ۱۲۹۵ دلار است.

[advanced_iframe securitykey=”e3ac59a02708b32a0e36dd27eecce7b410abc919″ src=”http://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/RonuB/vt/frame” allowFullScreen=”true” webkitallowfullscreen=”true” mozallowfullscreen=”true” height=”360″ width=”640″]

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۱ دیدگاه