رباتیک کنفرانس

گزارشی از کنفرانس روبو یونیورس RoboUniverse

گزارشی از کنفرانس روبو یونیورس RoboUniverse
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

امروزه ربات ها روزانه تکامل می یابند. روند پیشرفت این تکامل را می توانیم در کنفرانس روبویونیورس ببینیم. افتتاحیه ی امسال این کنفرانس در نیویورک برگذار شد. کنفرانس در ۳ روز اجرا شد و قرار است در سئول ,توکیو ,شانگهای و سن دییگو هم برگذار شود.

در کنفرانس امسال ۳ موضوع زیر بیش از سایر موارد مورد بحث قرار گرفتند. در ادامه با دیجی اسپارک همراه باشید.

موضوع داغ اول درباره ی حذف نیروی انسانی و مشکلات اشتغال برای انسان بود که در ادامه کارشناسان موضوع آموزش کار با رباتها را به میان کشیدند زیرا از بزرگترین مشکلات یک کارخانه که به تازگی وارد سیستم اتوماسیون شده اند آموزش کار با ربات ها به نیروی انسانی است. کارشناسان به این سوال ها پاسخ دادند که زمان و هزینه ی مورد نیاز برای آموزش اپراتورها چقدر باشد بهتر است و آیا زمان و هزینه مهم است یا کیفیت آموزش؟

موضوع داغ دیگر در مورد اتومبیل های هوشمند بود. یکی از سخنران ها هود لیپسون بود. او استادیار دانشگاه کرنل است. (دانشگاه کرنل از قدیمی‌ترین و معتبرین دانشگاه‌های خصوصی آمریکا و جهان به حساب می‌آید که در سال ۱۸۶۵ در شهر ایتاکا، در ایالت نیویورک تاسیس شده است). لیپسون معتقد بود که در چند سال آینده انسان ها نیازی به آموزش رانندگی ندارند. ربات ها این وظیفه ی خطیر را به خوبی انجام خواهند داد. دهه های آینده پر از شگفتی خواهد بود. ما شاهد رانندگانی خواهیم بود که خیلی بهتر از انسان علایم و خطرات جاده را شناسایی می کنند و از کنار آن ها با خیال راحت عبور می کنند.

موضوع سوم در مورد سالمندان بود. جمعیت سالمندان با رشد زیادی در حال افزایش است. ربات ها کمک خیلی خوبی هستند که در کنار انسان می توانند زندگی سالمندان را بهتر کنند. رادنی بروکس بنیانگذار انجمن بازنگری ربات ها است. او معتقد است که تا چند سال آینده سالمندان توسط ربات ها محاصره خواهند شد.

کارشناسان معتقد بودند که تا چند سال آینده ربات ها از کارخانه ها بیرون می آیند تا بتوانند درهمه ی جاها فعالیت کنند. هدف نهایی اینکار آسان، ایمن و جذاب کردن کارهاست.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه