About-us-digispark

معرفی سایت دیجی اسپارک

در تارنمای دیجی اسپارک آموزش‌های خودت بساز DIY با رویکردهای مختلف در زمینه تخصصی الکترونیک و رباتیک، بردهای امبدد Embedded System Module و اینترنت اشیاء IOT تولید و منتشر می‌شود. هدف ما حمایت از کاربران علاقمند و هدایت آن‌ها تا ساخت کامل یک ربات یا مدار منحصر به فرد است. ورود به دنیای اینترنت اشیاء IoT بسیار اهمیت دارد و دانستن مسیر جهت جلوگیری از گمراهی، اهمیت بیشتری دارد. رسالت ما در دیجی اسپارک ارتقاء دانش بومی و رشد خلاقیت نوجوانان و ارتقاء سطح علمی جوانان کشور است. در مسیر خودکفایی و شیوه زندگی ایرانی اسلامی، بتوانند نقشی کامل‌تر را در عرصه‌های مختلف ایفا کنند.

 

دیجی اسپارک چیست؟

دیجی اسپارک به عنوان مرجع معتبر مورد تایید دانشگاه‌های سطح کشور و استادان محترم است. در هر ماه بیش از ۶۰ هزار کاربر از خدمات این سایت استفاده می‌کنند. در یک روش ابداعی توسط دیجی اسپارک کاربران با اجرای پروژه‌های معرفی شده در هر آموزش استعدادشان را نشان می‌دهند. با این روش کاربران در یک اقدام خودجوش الزام به انجام کدنویسی می‌شوند. در این بستر معتبر شروع به فعالیت کنند و گامی بسیار بزرگ در رشد دانش بومی کشور بردارند. شیوه زندگی ایرانی اسلامی در متن متن آموزش‌های دیجی اسپارک نحفته است. کافیست نوجوانان و جوانان را بجای فعالیت‌های هجو به فعالیت هدفمند فکری مانند ساخت وسایل DIY الکترونیک و رباتیک کنید. هم لذت ببرند و هم کسب درآمد داشته باشند.

 

افزایش محبوبیت امبدد سیستم‌ها

امبدد سیستم Embedded سیستم نوعی از بردهای همه کاره هستند. تعریف‌های متعددی برای امبدد سیستم وجود دارد. به طور معمول یک Embedded System Module دارای تراشه مرکزی، حافظه داخلی و ارتباطات ورودی / خروجی یا همان I/O می‌باشد. از معروف‌ترین امبدد سیستم‌ها می‌توان به برد آردوینو Arduino یا برد رزبری پای Raspberry Pi اشاره کرد. سرعت رشد و پیشرفت این نوع از بردها روز به روز بیشتر می‌شود. تا جایی که امروزه برندهای بسیار متنوع و مختلفی در زمینه امبدد سیستم‌های ماژولار یا Embedded System Module وجود دارند. انتخاب از بین این تنوع، برای کاربران معمولی بسیار گیچ کننده و سخت است. از اینرو وجود کارشناسان این حوزه در بستر دیجی اسپارک، می‌تواند کمک بسیار بزرگی کند. روش کار با معرفی بردها به صورت کاربردی صورت می‌گیرد. کاربران علاوه بر آموزش کاربرد یک برد می‌توانند برنامه نویسی و دانش‌های مختلف دیگر را در دیجی اسپارک به صورت رایگان کسب کنند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های دیجی اسپارک، پاسخ به تمامی سوالات کاربران از طریق ثبت کامنت است. سریع و دقیق توسط کارشناس مربوطه پاسخ دریافت کنید. از اینرو هر کاربر به سریع‌ترین روش می‌تواند پاسخ سوالاتش را دریافت کند. این موضوع در اکثر پست‌های سایت قابل مشاهده می‌باشد.

 

اینترنت اشیاء تا کجا رشد خواهد کرد؟

پاسخ به این سوال کمی جسارت می‌خواهد. ولی با توجه به رشد امبدد سیستم‌های ماژولار Embedded System Module و گسترش وب نسل ۳ شرایط بسیار بسیار برای توسعه هرچه بیشتر اینترنت اشیا IoT فراهم می‌باشد. تصور اینکه در آینده نزدیک اشیاء هم با ما تبادل ارتباط می‌کنند، کمی گیج کننده و شاید نگران کننده باشد. یا اینکه بتوانید با ماشین لباسشویی‌تان مکالمه کنید و از آن درخواست کنید که لباس‌ها را در ساعتی مقرر شستشو کند. این سناریو می‌تواند در قالب یک ارسال اپلیکیشن باشد یا از طریق دستیارهای صوتی مانند سیری و گوگل اسیستنت صورت گیرد. در هر دو حالت نوعی ارتباط H2M صورت گرفته است. در اینترنت اشیاء IoT تمرکز بر روی ارتباطات M2M می‌باشد. این موضوع کمی نگران کننده و خطرناک خواهد بود. آیا اسکای نت Skynet به راه خواهد افتاد؟

تمرکز ما در دیجی اسپارک برروی اینترنت اشیا Iot است. معرفی سخت افزارهای مرتبط، نرم افزارهای مهم در این حوزه و حمایت از تولید کنندگان بومی است. امروزه به وفور متوجه شده‌ایم که نرم افزارها و اپلیکیشن‌های بومی بخصوص در زمینه اینترنت اشیا IoT بسیار نقش مهمی دارند. از اینرو بستر دیجی اسپارک با توجه به رویکرد آموزش می‌تواند این نرم افزارها و تولیدات داخلی را هرچه بیشتر به کاربران معرفی کند.

 

دیجی اسپارک چگونه ارزش ایجاد می‌کند؟

وقتی صحبت از ارزش و خلق ارزش می‌شود. بستر بسیار گسترده‌ای جلو روی ما وجود دارد. کلمه ارزش بسیار صور گوناگون دارد. خلق ارزش در بسیاری از لایه‌های اجتماعی و آموزشی قرار دارد. توسط بستر آموزش‌های رایگان دیجی اسپارک، کاربران ایرانی و فارسی زبان می‌توانند به سادگی و قیمت در دسترس بودن همیشگی این سرویس، نسبت به ارتقاء سطح سواد و بار علمی خود کمک کنند. کاربران توسط پروژه‌های تعریف شده در انتهای آموزش، سطح سوادشان را محک می‌زنند. درست است که فعالیت‌های دیجی اسپارک رایگان است ولی ارزش‎‌هایی که این بستر در جامعه ایرانی ما ایجاد می‌کند، قابل شمارش نخواهد بود. از اینرو تنها فعالیتی که کاربران می‌توانند در قبال این بستر رایگان به عنوان تعهد انجام دهند، مطالعه صفحه حمایت از دیجی اسپارک می‌باشد.

 

ارزش‌های خدماتی دیجی اسپارک

  • آموزش‌های جامع و رایگان

در بستر دیچی اسپارک همانطور که بارها و بارها اشاره شده است؛ آموزش‌های ناب از جنس رایگان برای کاربران منتشر می‌شود. این آموزش‌ها در حوزه الکترونیک و رباتیک و اینترنت اشیاء به صورت DIY منتشر می‌شوند. کاربران جدید هم زیر نظر تیم تحریریه مطالب را منتشر می‌کنند.

  • معرفی و تامین مواد اولیه

بسیاری از آموزش‌ها در راستای معرفی یک کالای خاص برنامه ریزی شده‌اند. با این روش کاربران علاوه بر آموزش و یادگیری برنامه نویسی و… موارد استفاده از بردهای مختلف و ماژول و… را یاد خواهند گرفت. همچنین در هر آموزش منابع معتبر و قابل اعتماد جهت خرید از طرف دیجی اسپارک معرفی می‌شود.

  • اطلاعات بازار الکترونیک و رباتیک

به واسطه همکاری دیجی اسپارک با وب سایت تخصصی دانشجو کیت و دارای کاربران متخصص و با تجربه کاری در حوزه‌های مختلف بازار ایران و خارج از کشور می‌باشد. از اینرو امکان ارایه اطلاعات برای حضور در این بازار را دارد. علاقمندان و سرمایه گذاران در این حوزه می‌توانند جهت دریافت مشاوره با دیجی اسپارک تماس بگیرند.

  • معرفی محصول، پلتفرم و بردهای خاص

از دیگر فعالیت‌های ارزش آفرین دیجی اسپارک، معرفی بردهای جدید و خاص می‌باشد. یک تولید کننده و یا وارد کننده برد الکترونیکی می‌تواند با ارایه درخواست به دیجی اسپارک، نسبت به ایجاد محتوای آموزشی با آن برد یا کالا یا پلتفرم اقدام کند. در حال حاضر با شرایط خاص کشور ما، مهندس‌های ایرانی بردها و محصولات منحصر به فردی تولید می‌کنند. این موارد بجز در بستر دیجی اسپارک امکان معرفی و فرهنگ سازی برای استفاده را ندارند. به واسطه ماهیت آموزشی بودن بستر دیجی اسپارک، کارایی عملی کالاها، بردها، پلتفرم‌ها و… به خوبی به کاربران منتقل می‌شود.