تکنولوژی سرگرمی

فاز مثبت و منفی افراد

فاز مثبت و منفی افراد-دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

سیستم عصبی، یکی از پیچیده ترین و مهمترین اعضای بدن ما است که مسئولیت پاسخ به محرک های خارجی (حواس پنجگانه) و داخلی را بر عهده دارد. از آنجا که سیستم عصبی مسئول کنترل بخش بزرگتر از توابع حیاتی ما (تنفس، ضربان قلب، گرسنگی، تشنگی، وضعیت، و غیره)  و همچنین احساسات ما (شادی، غم، و غیره) است تقویت کردن و سالم نگاه داشتن آن باعث افزایش کیفیت زندگی انسانها می شود.

عوامل متعددی مانند استرس ، بی خوابی، تغذیه نامناسب و عواملی از این دست ، باعث درگیر شدن سیستم عصبی بدن انسان می شود و این بخش از بدن  را تحت تاثیر خود قرار می دهد. این تاثیرات به شکل خشم ، غضب و اعصبانیت در رفتار آدمی ظاهر می شود و ارتباطات اجتماعی افراد را تحت شعاع قرار می دهد.

حال راه چاره چیست ؟ چگونه می توان آثار بد ناشی از درگیر شدن سیستم عصبی را از بین برد و جلوی تبعات آن را گرفت ؟ یا ساده تر بگوییم چگونه خشم خود را کنترل کنیم.اولین گام در ایجاد یک ذهنیت مثبت ، از بین بردن ذهنیت و افکار منفی است . اول از همه باید قبول کنیم که نیاز به یادگیری مهارت کنترل سیستم عصبی خود داریم و پس از آن زمینه را برای آموختن و فراگرفتن این مهارت فراهم کنیم.

یکی از راه های افزایش تمرکز و کنترل اعصاب استفاده از بازیها و سرگرمی هاست. زمانی که در جمع دوستانمان هستیم یا در یک مهمانی خانوادگی به سر می بریم بهترین فرصت برای استفاده از این وسایل سرگرم کننده و جذاب به شکل مسابقات گروهی مانند دستگاه اعصاب سنج است

.یک سری کیت های الکترونیکی در بازار وجود دارند که بوسیله ی آنها می تواند یک دستگاه اعصاب سنج ساخت و از آن استفاده نمود.امیدوارم این مقاله تلنگری باشد برای این که منفی نگری را کنار بگذاریم و به قول سهراب سپهری چشم هایمان را بشوییم و جور دیگری به زندگی نگاه کنیم.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه