سرگرمی

آموزش ساخت جعبه لجباز Useless Box

جعبه لجباز useless-box-digispark
نوشته شده توسط علی فلاحی

جعبه لجباز useless box یا جعبه بدون استفاده، یک جعبه بدون هیچ محتوای داخلی است که به شما اجازه نمی‌دهد کلید آن را باز کنید. زمانی که شما کلید کلنگی روی جعبه را حرکت می دهید، یک اهرم از داخل جعبه بیرون می آید و کلید را به حالت اولیه بر می‌گرداند. در این آموزش قصد دارم تا ساخت این جعبه  را با هم مرور کنیم. در جعبه های بدون استفاده از سخت افزار های متفاوتی می توان استفاده کرد. می توان رفتارشان را با کدنویسی مشخص کرد. اما در این آموزش از ساده تریین سخت افزار استفاده شده است. به شکلی که فرآیند بدون هیچ مرکز کنترلی عمل می کند. یک کلید کلنگی ۶ پایه دوحالته، و یک میکروسوییچ، موتور DC و یک باتری ۹ ولتی، سخت افزار این آموزش را تشکیل می دهند. در ادامه این آموزش با دیجی اسپارک همراه باشید.

 


ساخت جعبه لجباز


پس از آن که قطعات جعبه لجباز را آماده کردید، می توانید طبق مراحل زیر آن را سر هم کنید. قطعات در هم قرار می گریند و برای دایمی شدن اتصال آن ها از پیچ M3 و مهره استفاده می شود. فقط برای لولا ها و یکی دیگر از قطعات که در فشار هستند، به چسب نیاز خواهید داشت. این جعبه بی مصرف از سه قسمت تشکیل شده است.

نقشه ساخت جعبه لجباز یا useless box

  1. جعبه اصلی
  2. درب متحرک
  3. بازو و محل نصب موتور

جعبه اصلی را همانند اشکال زیر سر هم کنید.

دیواره های کناری جعبه را همانند تصویر، با پیچ ببندید.

ابتدا کف جعبه را در جای خود قرار دهید و سپس قطعه مشخص شده را با پیچ ببندید.

نقشه ساخت جعبه لجباز یا useless boxدرب روی جعبه را در انتها، پس از آن که کلید کلنگی را بر روی آن نصب کردید، در جای خود قرار خواهید داد.

 


در متحرک جعبه لجباز


بازو  برای برگرداندن کلید، باید از جعبه خارج شود، قسمتی از جعبه با لولا به آن وصل می شود.

نقشه ساخت جعبه لجباز یا useless box

لولا ها را در پشت درب و خود جعبه در جای خود قرار دهید و به کمک یک پیچ و مهره اتصالشان را محکم کنید.

 


اتصالات جعبه لجباز Useless Box


در کلید کلنگی ۶پایه، باطری به پایه های وسط و موتور به پایه های کناری متصل می شود. اتصالات دو طرف کیلید بر عکس هستند. در این صورت با عوض کردن حالت کیلید، موتور در حالت چپ و راست دوران می کند. میکرو سوئیچ در حالت NO قرار می گیرد. به محض فشرده شدن میکرو سوئیج، جریان ورودی به موتور از یک سمت ( سمتی که بازو به داخل بر می گردد) قطع می شود. چرخه تا زمانی که شما مجددا حالت کلید کلنگی را عوض کنید، متوقف خواهد بود. اتصالات را همانند تصویر زیر لحیم کنید.

اتصالات جعبه لجباز یا useless box

پس از آن که انصالات برقرا شد، بازویی را که وظیفه عوض کردن حالت کلید را دارد به سخت افزار متصل کنید. توجه داشته باشید که باید، قطعه ای را که محل اتصال کلید کلنگی به قطعه ای که موتور بر روی آن قرار گرفته است را با چسب محکم کنید. در غیر این صورت هنگام بیرون آمدن بازو،  قطعه جدا خواهد شد.

NASB MOTOR DC DAR USELESSBOX

و در آخر مهره کلید کلنگی را در محل مشخص شده قرار دهید و آن را بر روی قسمت خارجی درب نصب کنید.

uselessbox

کلید را از حفره ای که بر روی پایه موتورقرار گرفته است خارج کنید. همین کا را با جعبه تگرار کنید و در آخر، مهره آن را در جای خود ببندید. جعبه شما آماده است.

 

چنانچه در مراحل راه اندازی و انجام این پروژه با مشکل مواجه شدید، بدون هیچ نگرانی در انتهای همین پست، به صورت ثبت نظر سوالتان را مطرح کنید. من در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ رفع مشکل شما را خواهم داد.

 

 


پروژه و دریافت بن ارسال رایگان


برای دریافت بن خرید از دانشجو کیت، کاربران بایستی با استفاده از وسایل این آموزش، پروژه را اجرا کرده و یا حتی مدار جدیدی تعریف کنید. سپس از اجرای کار فیلم گرفته و در شبکه‌های اجتماعی از جمله آپارات و اینستگرام، با هشتگ‌های دیجی_اسپارک   دانشجوکیت    digispark    daneshjookit منتشر کنند. سپس از طریق بخش نظرات در ادامه همین آموزش، جهت دریافت بن خرید ارسال رایگان به ارزش ۱۲۰۰۰ تومان از دانشجو کیت، لینک را زیر همین پست ارسال کنید. در پایان نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید و با اشتراک گذاری این آموزش در شبکه های اجتماعی , از وبسایت دیجی اسپارک حمایت کنید.

 

درباره نویسنده

علی فلاحی

تو شعاع هستی برای خودم می چرخم و سعی میکنم دنبال جریان زندگی بگردم. کارشناس طراحی صنعتی هستم و کارم رو تو زمینه طراحی محصول در حوزه اینترنت اشیا تازه شروع کردم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۲۳ دیدگاه

    • با سلام
      در این بخش فقط راجع به مونتاژ میتوانیم راهنمایی کنیم. اگر به هنگام خرید کالا، مشکلی وجود داشته و یا اقلام کسری داشته است، فقط و فقط با فروشگاه دانشجو کیت در ارتباط باشید.

  • سلام و تشکر ازشما
    من خرید کردم و ساختم خیلی باحاله و سرگم کننده، خصوصا اینکه خودت میسازیش

    • با سلام
      کاربر گرامی از اینکه تجربه خرید و ساخت را با دیگر کاربران به اشتراک می‌گذارید، صمیمانه سپاسگزاریم.

  • سلام
    من تو اسمبل کردن به مشکل خوردم
    سوئیچ فشاری طول زیاده جلوی شفت رو گرفته اگه جابه جاش کنم هم حالت فعال میمونه
    کوتاهش کنم؟
    امکانش هست عکسش رو ارسال کنم براتون؟

  • کم کسری را خریدیم و درست کردیم جالب بود ولی بنظرم وسایل کم را بگذارید و یک فیلم هم بگذارید تا مردم بهتر یاد بگیرند اینجوری هم خوب بود خیلی بد نبود

  • سلام. متاسفانه من از سایت دانشجو کیت به صورت آنلاین خریداری کردم ولی باتری، بروشور نصب و فاکتور را ارسال نکردند و با تماسی که با ها شون داشتم جواب درستی ندادند که مردم گفتن ما باتری را داریم در حالیکه در سایت برای فروش با باتری ذکر شده بود. دزدی در روز روشن که میگن همینه….

    • با سلام
      کاربر گرامی لطفا ضمن رعایت ادب، هر موردی نسبت به ساخت این کالا دارید را مطرح کنید. در خصوص خریدهای مربوط به فروشگاه بایستی با خودشان تماس بگیرید. اینجا فقط میتوانید راجع به ساخت کالا سوالاتتان را مطرح کنید. باتری‌ها از جمله موارد مصرفی هستند و همراه هیچ کالایی ارایه نمیشوند.

  • سلام
    من این جعبه رو برای پسر ۸ ساله م گرفتم و بهیچ وجه نمیتونم سرهم کنم
    اصفهان هستم
    چکار کنم؟

  • سلام و وقت بخیر
    دو تا چیز مبهم وجود داره یکی اینکه کلیدکلنگی شش پایه رو جدا گانه باید تهیه کرد و نحویه اتصال کلید کلنگی به موتور چطوریه

    • سلام
      جایی نوشته نشده بود که خودمون باید سر همش کنیم وپرنه سفارش نمیدادم .
      حتی به بروشور نداشت که از روش حداقل وصل کنیم
      صاحب های اینجا تخصصشون ساخت کیت و … هست و ساخت این جعبه واسشون اسونه فکر میکنن برای همه اسونه . برادره من من توی کد نویسی حرفه ای هم که متوج متوجه نمیشی وفتی اموزشی فایلی برای مشتری پست میکنم اموزش کاملشم کنارش میزارم البته نه من یکی بلکه تماااااااام سایت های دنیا. چاپ یه برگه در کنار این جعبه مگه چقدرررر هزینه و زمان میخواست یا حد اقل یه فیلم میزاشتیی تا همه راحت بتونن انجامش بدن .
      واقعا از همچین سایتی که خودشونو مبتکر و مخترع میدونن این سرویس دهی واقعاا بده . من مگه انقدر بیکارم ک بشینم اینو سرهمش کنم . انداختمش یه گوشه . خواستم بدم بچم سرگرم شه بیخالش شدم. خوبه ادم همه رو مثه خودش نبینهو وقتی کالایی میفروشید طوری بفروشید که به درد همه بخوره

      • با سلام
        کاربر گرامی این کالا نوعی کیت خلاقیت است. به این معنی که ساختن آن نیازمند وقت گذاشتن است. خلافیت موضوعی نیست که بتوانید حالت فست فودی بهش بدهید و خیلی سریع اجرا شود. نیازمند زمان و صبر و حوصله است. این کیت لجباز هم دقیقا همین مورد است. سر هم کردن یک سری المان مکانیکی و الکترونیکی که همگی طبق یک نقشه تک برگی قابل اجرا هستند. علاوه بر آن در این آموزش هم موارد مربوطه به صورت تصویری توضیح داده شده‌اند. در کل بابت تجریه‌ی ناخوشایندی که داشتید از شما عذرخواهی میکنیم. شاید انتخاب درستی برای خرید کالا نداشته‌اید. در کل افراد زیادی جعبه لجباز خریداری می‌کنند و موردی که میفرمایید تا به حال کسی به آن اشاره نکرده بوده است.