آموزش رزبری پای رزبری پای نرم افزار Node Red

آموزش نصب کتابخانه BCM2835 مخصوص رزبری پای Raspberry Pi

BCM2835-for-raspberry-pi-digispark-
نوشته شده توسط پریسا پوربلورچیان

اگر شروع به کار با نرم افزار نود رد Node-RED و یا پایتون کرده باشید، متوجه شده‌اید که بسیاری از نودها قابل نصب نیست. در این آموزش به معرفی یکی از کتابخانه های C، کتابخانه BCM 2835  مناسب برای رزبرس پای می‌پردازیم. با نصب کتابخانه BCM 2835 دسترسی به ورودی و خروجی دیجیتال و آنالوگ بسیاری از سنسورهای پرکاربرد و راه اندازی آن ها با برد رزبری ای را در اختیار خواهید داشت. در ادامه با آموزش با مرجع تخصصی اینترنت اشیاء دیجی اسپارک همراه باشید.

 


معرفی BCM 2835


BCM 2835، یک کتابخانه C برای برد رزبری پای Raspberry Pi می‌باشد. این کتابخانه دسترسی به GPIO و دیگر فانکشن های تراشه BCM 2835 برای استفاده در برد رزبری پای فراهم می‌کند. با نصب این کتابخانه ارتباط بین ۲۶ پایه GPIO رزبری پای و دیگر میکروکنترل ها و سنسورها برقرار خواهد شد. این کتابخانه تابع و یا فانشکن هایی جهت خواندن ورودی دیجیتال و یا تنظیم خروجی دیجیتال، استفاده از پروتکل SPI و I2C، دسترسی به تایمرهای سیستم و وقفه ها را فراهم می‌کند. به عنوان مثال جهت راه اندازی سنسور DHT باید کتابخانه C آن جهت دسترسی به کتابخانه و توابع ماکروی نصب گردد. در این خصوص بایستی کتابخانه BCM2835 نصب گردد.

 

دانلود کتابخانه BCM2835

پس از معرفی کتابخانه BCM2835 نوبت به دانلود آن میرسد. لینک دانلود آخرین نسخه این کتابخانه در زیر قرار گرفته شده است. آن را نصب و در پوشه ای مشخص قرار دهید.

 لینک دانلود

 

 


نصب و راه اندازی BC2835


پس از دانلود کتابخانه مطابق با مراحل زیر کتابخانه را نصب کنید. این نسخه برای دبیان Debian تست شده و می‌توانید با کامندهای گفته شده در رزبین آن را نصب نمایید. از منو رزبین ترمینال Terminal را باز کنید. مطابق با کامندهای گفته شده در زیر شروع به نصب کنید.

 

نکته مهم

پس از دانلود کتابخانه BCM2835 عدد مشخص شده در دانلود مهم می‌باشد و باید در کامندهای ترمینال آن را وارد نمایید. به عنوان مثال:

bcm2835-1.58.tar.gz
عدد ۵۸ باید جایگزین xx گردد.
tar zxvf bcm2835-1.xx.tar.gz
cd bcm2835-1.xx
./configure
make
sudo make check
sudo make install

پس از اجرای مراحل بالا کتابخانه نصب و قابل استفاده است. جهت آشنایی و نحوه‌ی استفاده از این کتابخانه به آموزش پروژه مانیتورینگ دما و رطوبت با DHT نرم افزار اینترنت اشیا Node-RED مراجعه کنید. در این آموزش جهت راه اندازی و استفاده از سنسور DHT می‌بایست کتابخانه C آن جهت دسترسی به دستورات ماکروی نصب گردد. بدون نصب کتابخانه BCM2835، نرم افزار Node-RED اجازه نصب نود DHT را به شما نخواهد داد.

پروژه مانیتورینگ دما و رطوبت با DHT نرم افزار اینترنت اشیا Node-RED

 

 

چنانچه در مراحل راه اندازی و انجام این پروژه با مشکل مواجه شدید، بدون هیچ نگرانی در انتهای همین پست، به صورت ثبت نظر سوالتان را مطرح کنید. من در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ رفع مشکل شما را خواهم داد. همچنین اگر ایرادی در کدها و یا مراحل اجرایی وجود دارند می‌توانید از همین طریق اطلاع رسانی کنید.

 


پروژه و دریافت بن ارسال رایگان


برای دریافت بن خرید از دانشجو کیت، کاربران بایستی با استفاده از وسایل این آموزش، پروژه را اجرا کرده و یا حتی مدار جدیدی تعریف کنید. سپس از اجرای کار فیلم گرفته و در شبکه‌های اجتماعی از جمله آپارات و اینستگرام، با هشتگ‌های دیجی_اسپارک   دانشجوکیت    digispark    daneshjookit منتشر کنند. سپس از طریق بخش نظرات در ادامه همین آموزش، جهت دریافت بن خرید ارسال رایگان به ارزش ۱۲۰۰۰ تومان از دانشجو کیت، لینک را زیر همین پست ارسال کنید.

در پایان نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید و با اشتراک گذاری این آموزش در شبکه های اجتماعی , از وبسایت دیجی اسپارک حمایت کنید.

درباره نویسنده

پریسا پوربلورچیان

تولید کننده محتوا / کارشناس IOT

زندگی یعنی پژوهش و فهمیدن چیزی جدید

تلاشم بر این است تجربیاتم در زمینه IOT‌ را به بهترین شکل با شما در میان بگذارم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۶ دیدگاه

  • سلام.ببخشید اینقدر پیام میدم.من خیلی مبتدی هستم به کمک شما نیاز دارم.من نودserialرو که installمیکنم ارورfaild…رو میده.شما گفتید اگر نصب نشد باید کتابخونشو اول نصب کنم.اومدم تو این بخش که نحوه ی نصب کتابخونه رو یادبگیرم ولی چیزی نفهمیدم.مثلا رزبین ترمینال نمیدونم چیه و از کجا باید بهش دسترسی پیدا کنم.ممنون میشم رلهنماییم کنید.

    • سلام
      کتابخانه برای نودهای دبگر گفته شد. برای نصب نود سریال Serial نیازی به نصب کتابخانه نیست. همچنقین دقت داشته باشید سرعت اینترنت و قطع کانکشن سبب می‌نشود، نودها به درستی نصب نگردد.
      همانطور که در عکس قبل ضمیمه شد، مشکلی در نصب نود Serial نیست و باید مجددا امتحان کنید. ترمینال مربوط به محیط رزبین است که باید از طریق رزبری پای سیستم عامل رزبین را نصب کنید.
      مشخص کنید که آیا از رزبری پای برای نود رد Node-RED استفاده می‌کنید یا ویندوز، تا راهنمایی گردد.