اپلیکیشن سرگرمی

فایرفاکس از کورتانا دزدی میکند

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

جالب است نه؟ اخیرا معلوم شده است که در ویندوز ده فایرفاکس از پاسخه های کورتانا برای جست‌و‌جو های انجام شده استفاده میکند.

جالب است نه؟ اخیرا معلوم شده است که در ویندوز ده فایرفاکس از پاسخه های کورتانا برای جست‌و‌جو های انجام شده استفاده میکند. فایرفاکس ۴۰ مدت زیادی نیست که آمده است و موزیلا گفته است که این مرورگر به طور کامل با نسخه ۱۰ ویندوز سازگار شده است. فایرفاکس ۳۹ هم به خوبی روی ویندوز ۱۰ کار میکرد. پس چه چیزی جدید است؟ یک مورد را میتوان به خوبی دریافت. در نسخه ۴۰ فایرفاکس میتواند جست‌و‌جو های کورتانا را برداشته و استفاده کند. شاید به نوعی دزدی باشد.

اگر فایرفاکس ۴۰ به عنوان مرورگر اصلی سیستم شما در ویندوز ۱۰ انتخاب شده باشد به صورت اتوماتیک چیز هایی که در کورتانا جست‌و‌جو و یا پرسش میکنید را دریافت کرده و از آن‌ها استفاده میکند. این اتفاق پس از بروزرسانی به نسخه ۴۰ فایرفاکس انجام شدنی است. موزیلا این قابلیت را به عمد در مرورگر خود گنجانده است و دلیل آن نیز معلوم است؛ اگر شما از مرورگر پیشفرض و موتور جست و جوی پیشفرض به طور همیشگی استفاده کنید به نوعی کورتانا با رفتار شما بدین طریق آشن خواهد شد و نتایج بهتری را در جست‌و‌جو های خود شاهد خواهید بود. همچنین نتیاج سریع‌تری نیز به دست می آورید.

CortanaHero

در این نسخه تنظیماتی برای انتخاب کمک کردن کورتانا وجود ندارد اما امیدواریم که این قابلیت در نسخه های بعدی افزوده شود. موزیلا در اولین سربرگی که پس از آپدیت به نسخه ۴۰ ظاهر می‌شود سایر تغییرات انجام شده روی مرورگر و امکانات جدید را نیز برای شما بیان میکند اما هنوز معلوم نیست که چرا در مورد این مساله توضیحی نداده است.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۱ دیدگاه