سرگرمی

آموزش ساخت کاردستی ماشین ملخی رنگارنگ با موتور آرمیچر و چوب بستنی

create-diy-car-with-ice-cream-stick-and-plastic-blade-dc-motor-digispark
نوشته شده توسط نازنین نظری

انواع بطری های پلاستیکی در تمامی منازل یافت میشود. از جمله بطری های نوشابه، بطری های آب معدنی، بطری های شیر و … همگی در دسته‌ی وسایل بازیافتی قرار دارند.در تلاش هستیم با این وسایل بازیافتی خلاقیت را پرورش دهیم و یک کاردستی بسازیم. همانطور که در آموزش های پیشین اشاره کردیم بطری های پلاستیکی بخشی جدا نشدنی از زندگی ما هستند. به همراه وسایل بازیافتی و وسایل الکترونیکی که دسترسی به آن ها بسیار آسان است اقدام به ساخت یک ماشین ملخی رنگارنگ کرده ایم. در این آموزش مدل دیگری از خلاقیت با در بطری و چوب بستنی را قدم به قدم با هم بررسی میکنیم.در ادامه ساخت کاردستی ماشین ملخی رنگارنگ با وسایل بازیافتی و وسایل الکترونیکی با مرجع تخصصی کاردستی رباتیک به زبان فارسی، دیجی اسپارک همراه باشید.

 


وسایل مورد نیاز کاردستی ماشین ملخی رنگارنگ


ابزار مورد نیاز ساخت این ربات از دو بخش بازیافتی و الکترونیکی تشکیل شده است. وسایل بازیافتی شامل ظرف پلاستیکی، لوله و بطری نوشابه است. لیست وسایل الکترونیکی در فهرست زیر قرار گرفته است. با کلیک بر روی هر کدام مستقیما به صفحه ی کالا رفته و در صورت نیاز می‌توانید تهیه کنید.

آداپتور

چرخ دنده

پروانه

 


دستور العمل ساخت کاردستی ماشین رنگارنگ


با استفاده‌ از ۴عدد در نوشابه و دو عدد لوله خودکار چرخ های ماشین ملخی رنگارنگ را میسازیم. در مرکز هر ۴ در نوشابه حفره ای ایجاد کنید. از لوله حاوی جوهر بعنوان محور استفاده میکنیم. اضافه های لوله خودکار را برش دهید. آن را از محور عبور دهید و چرخ را به محور متصل کنید. در حقیقت چرخ ها که با چسب به خوبی به محور متصل شده اند و آن چیزی که باعث چرخش چرخ ها می‌شود بدنه خودکار است. پس حتما از آن استفاده کنید. دو چرخ دیگر را به همین صورت بسازید. با توجه به فاصله چرخش ها، در این آموزش از چهارچوب بستنی رنگی استفاده شده است. چوب های بستنی را در کنار هم بر روی محور قرار دهید. در ادامه به شفت موتور چرخ دنده کوچکی را متصل کنید و پروانه بزرگ را به چرخ دنده متصل کنید. سیم آداپتور را به پایه های موتور لحیم کنید. دو چراغ قوه کوچک را بعنوان چراغ های ماشین میتوانید استفاده کنید. اگر شما آداپتور و چراغ قوه ندارید میتوانید از سیم افشان و کلید راکر و باتری و ال ای دی استفاده کنید. همانند آموزش های ماشین کنترلی که در دیجی اسپارک موجود است دسته کنترل بسازید و این کار بسیار لذت بخش است. ساخت کاردستی ماشین رنگانگ به پایان رسید.

 


ویدیو ساخت کاردستی ماشین ملخی رنگارنگ


 


نحوه اتصالات کاردستی ماشین ملخی رنگارنگ


در این بخش تمامی اتصالات را بررسی میکنیم. در مرکز درب نوشابه حفره ای ایجاد کنید. از لوله حاوی جوهر بعنوان محور استفاده میکنیم. اضافه های لوله خودکار را برش دهید. آن را از محور عبور دهید و چرخ را به محور متصل کنید.

مراحل ساخت ماشین ملخی رنگارنگ با در بطری نوشابه - دیجی اسپارک

 

برای کفی ماشن از چهارچوب بستنی رنگی استفاده میکنیم. چوب های بستنی را در کنار هم بر روی محور قرار دهید.

اتصال چوب بستنی در ساخت ماشین ملخی رنگارنگ - دیجی اسپارک

 

به شفت موتور یک چرخ دنده متصل کنید و پروانه ماشین ملخی رنگارنگ را به چرخ دنده وصل کنید.

اتصال ملخ در ساخت کاردستی ماشین ملخی رنگارنگ - دیجی اسپارک

 

در آخر سیم آداپتور را به پایه های موتور لحیم کنید. دو چراغ قوه کوچک را بعنوان چراغ های ماشین میتوانید استفاده کنید. همانطور که قبل تر ذکر شد.اگر شما آداپتور و چراغ قوه ندارید میتوانید از سیم افشان و کلید راکر و باتری و ال ای دی استفاده کنید. و دسته کنترل بسازید. طریقه ی ساخت دسته کنترل در آموزش های دیجی اسپارک، آموزش های مربوط به ماشین کنترلی را بررسی کنید.

اتصال آداپتور در ساخت کاردستی ماشین ملخی رنگارنگ - دیجی اسپارک

 

در پایان چنانچه سوالی در خصوص ساخت این کاردستی ماشین ملخی رنگانگ داشتید، از طریق بخش نظرات در ادامه این آموزش مطرح بفرمایید. من و همکارانم در تلاش هستیم تا پاسخ شما را در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال کنیم.

 

درباره نویسنده

نازنین نظری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۴ دیدگاه